juli 2011

Fakkeltog/rosetog i Molde

Synes det som har skjedd i Oslo og på Utøya er helt forferdelig. At noe sånnt kan skje er helt uvirkelig, og ikke minst umenneskelig. Kom nettop hjem fra fakkeltoget/rosetoget i Molde, kjempebra oppmøte, toget var flere hundre meter langt.

Rådhusplassen var stappfull av mennesker, det var ca 5000 som deltok. Alle bare sto der, helt stille, og det ble spillt trist musikk og en sang ble sunget.

Folk la roser ved rosepiken, det er mange fler enn de som er på bildet.

Hjemme fra ei uke i Alcudia, hjem til jazzfestivalen

På lørdagsmorgen kom jeg hjem etter en laaang reise fra Alcudia. Måtte sjekke ut fra hotellet klokka 12 på fredag, og bussen til flyplassen gikk ikke før 6. Da fikk vi god tid til å sole oss åsånn, og bruke opp resten av pengene våre. Det beste med hele turen var vell at jeg fikk ha med meg Liv Maria på turen.

Vi dro nedover torsdag 7.juli, og kom frem 8.juli, på bursdagen til Liv Maria. På stranda møtte vi på Maria fra klassen min, hun hadde allerede vært der ei uke, og skulle dra dagen etterpå. Etter en koselig dag på stranda dro Liv Maria og jeg ut på en restaurant for å spise masse god mat og feire 16-årsdagen hennes.

Sykt godt!

Så hang vi litt på stranda resten av kvelden. Det gjorde vi egentlig mange kvelder.

Jeg kjøpte meg også et pokersett, siden jeg har blitt avhengig av poker.
Har blitt ganske god.

Bading har vært en del av ferien også, 28 grader i vannet er ikke feil!

Så har vi vært på båttur! Var sånne vindu nedi båten slik at vi kunne se nedi sjøen på fisker osv, var en skuffelse. Båten kjørte så fort at vi så bare bølger + at vinduene var full av skit.

Nå håper jeg bare brunfargen varer leeenge. Byebye Alcudia!

Stranda er 14 km lang, og er dødsnice.

Denne uka er det jazzfestival i Molde, noe som vil si mye festing åsånn. Var ute i går, og det var ganske mange folk nede i sentrum. Så har jeg jo selfølgelig gått i Storgata og sett på alle bodene.

Partybilder er for stygge til å bli lagt ut på bloggen for tiden.

7 timer med shopping i Oslo

I dag: Lørdag, i går: Fredag.

Nå har jeg vært i Oslo i to dager. Jeg og Aina tok fly i går fra Molde, rett etter jeg hadde vært på siste dag på jobb på turnskolen. Vi tok buss videre til hvor vi skulle møte Lovise, som førte oss til dit vi skulle være frem til tirsdag. På fredagskvelden slappet vi bare av, spiste masse godteri osv.

I dag sto vi opp kl. 9 for å dra til sentrum kl. 11. Første stoppested var Grünerløkka. Der dro vi på en vintage-butikk for at Aina skulle kjøpe en haug med kjoler. Endte opp med å være inne der en time pga at hun måtte prøve omtrent 20 kjoler. Mens vi ventet fant jeg verdens kuleste smykke, som også er en lighter! Er også en lommelykt, men den er ødelagt. Fikk 50 kr avslag.

Etter å ha vært innom litt andre butikker på samme sted, tok vi trikken ned til Aker Brygge. Der spisste vi lunch på Friday's, og tok en tur innom et kjøpesenter der.

Sto drittlenge å ventet på trikken som gikk opp til Oslo City, for vi gadd ikke gå 100 meter for å komme til Karl Johan. Men før vi dro til Karl Johan, tok vi turen innom JapanPhoto, hvor jeg kjøpte et gråfilter! ND4, men tror jeg heller skulle kjøpt ND8 for å få det enda mørkere.

Så dro vi til skandinavias største fotobutikk, FotoVideo. I underetasjen var det fotoutstilling, og andre etasje var stappet med fotoutstyr. Var mye rart man kunne prøve også, f.eks undervannshus. De hadde akvarium der med undervannshus ved siden av vi kunne prøve. Rett ved hvor de hadde samlet alle makro-objektivene til Canon hadde de også edderkopper og andre reptildyr inne i glassbur slik at man kunne teste å ta makro-bilder av de. Creepy!

Aina prøver Nikon-kamera ved å ta bilder av noen fugler i bur.

Etter en stund der, kjøpte Aina en is på GlasMagasinet. Koselig kafé der.

Og da, kunne vi begynne å traske rundt i Karl Johans gate.

Gikk helt opp til slottet, for å være mest mulig turist.

Var også ved Spikersuppa hvor vi spiste oreokake og drakk iskaffe fra Deli De Luca.
Når vi var så sliten i beina at vi holdt på å falle sammen, tok vi trikken til Oslo City for å ta T-banen hjem.